onsdag 2 december 2009

Lyckan i London.

Utsikt från balkongen, Edgware road.

Det var 6 år sedan begav jag mig till London för att söka lyckan!
Jag bodde på Crawford Place i en lägenhet med nio anda svenskar, eftersom folk flyttade in och ut bodde jag under mina 8 månader med 25 olika människor.


Jag började jobba som foajevärd på The London Palladium , ett yrke som innebär många upprepningar av meningen " Tickets please"!
Här träffade jag Danny som troligen föll för min uniform.


Hyde Park Riding School

Jag jobba också extra på en ridskola, ett helt galet jobb som innebär att man får stå i bilköer med sin häst och samtidigt ha nybörjarryttare på släp. Ibland var det småbarn och ibland var de dessutom två stycken på var sin häst, rena turen att inget hände.
Ingen vidare bra häst hållnig heller.

Min bostad i London
Min bostad i Sverige
Efter 8 månader packade jag min väska och åkte hem till Sverige igen,
tre år senare lämnade Danny också London,
Nu sitter vi vår röda stuga och njuter av tystnaden!

-Så visst fann jag lyckan i London-

2 kommentarer:

Anna Clara sa...

Stina, vad fin du är!

Månskensbonden sa...

Ja vet, du föll ju för mig också!