onsdag 2 december 2009

Två verandor är bättre än en.

Verandor kan man inte få för många av tänkte jag och så kom jag på iden om att bygga en till. Planen har länge varit att göra en tillbyggnad vid nuvarande entrén, detta för att få en rymligare hall och plats för trapphus och skafferi. Ett skafferi är ett måste för nu är det så lite plats i köket att det mest står på vinden (vill man vispa grädde går man upp och hämtar en bunke). Samtidigt har jag haft en dröm om en glasveranda efter söder gaveln men sorgset insett att jag kommer hinna bli mycket gammal innan det blir av, om ens aldrig.

Men så fick jag en snillerblix som just nu känns som lösningen på allt plus lite till!

Hör här, istället för att bygga den tänkta hallen bygger vi en veranda i söder. Det gör att vi får en veranda att ha som matplats och då kan vi använda den nuvarande verandan i öster som hall. Då får vi plötsligt världens finaste hall, mer plats i nuvarande hallen till skafferi och trapp, plus mer plats i köket då matbordet kan står på nya verandan. Vardagsrummet som idag upplevs som väldigt mörk kommer dessutom bli väldigt ljust och fin.

Så vad tycker ni om mina nya byggplaner?

3 kommentarer:

Anna Clara sa...

Det låter superflott!

Månskensbonden sa...

Visst gör det! Bara att börja spara!

Johanna sa...

Du skall få en guldpeng i bidrag till verandan nästa gång vi ses