onsdag 25 september 2013

Öglunda blodbad.


Denna horribla syn mötte dom som körde över våran gårdsplan igår. Vilka tankar dök upp undrar jag? Rena blodbadet, har det möjligen slaktat något av alla djur för att få middag på bordet? De fick väl tillslut nog av getterna kan man tänka. Nej föresten, det verkar osannolikt för frun i huset ju är en sån där vegetarian. Nä, men med tanke på att mannen i huset är Engelskman så är nog ett mord mer sannolikt. Man har ju sett hur det går till i Morden i Midsomer. Ja det var ju bara en tidsfråga, för tvingar man en Engelskman att bara äta grönsaker när han alldra helst bara vill sätta tänderna i en Bloody Beef så ligger man tids nog själv där på tallriken. Undra vem som flyttar in här näst?
Men getterna äter fortfarande träd och jag skriver vidare på mina memoarer så vad är det då som har hänt?

Jo ytterligare en klumpigt olycka förorsakad av mig (förstås)då jag lyckades snubbla över den nyöppnade hinken med 10 liter falurödfärg.


Inga kommentarer: